დიდ ბრიტანეთში ინფლაცია მცირდება

Clothes shop

ოფიციალური მონაცემების თანახმად, გაერთიანებული სამეფოს ინფლაციის დონე ოქტომბრის 0,7%-დან ნოემბერში მკვეთრად დაეცა 0.3% -მდე.

ეროვნული სტატისტიკის ოფისის განცხადებით, შემოდგომაზე უდიდესი წვლილი შეიტანა ტანსაცმლის, საკვებისა და უალკოჰოლო სასმელების დაბალმა ფასებმა.

ამასთან, თამაშები, სათამაშოები და ჰობები გაძვირდა, რაც ნაწილობრივ ანაზღაურებს ამ შემცირებას.

მონაცემები ასახავს ფაქტს, რომ ქვეყნის უმეტესი ნაწილი თვის განმავლობაში კოვიდის მკაცრი იზოლაციის გარკვეულ ფორმაში იმყოფებოდა.

”ONS”–ის განცხადებით, მედიაში გავრცელდა ინფორმაცია, რომ შავი პარასკევის ზოგიერთი გაყიდვის პროცესი შესაძლოა მთელი თვის განმავლობაში დამატებით კიდევ გავრცელებულიყო.

Inflation

თამაშები და სათამაშოები გაძვირდა, რადგანაც ადამიანები გართობას ცდილობდნენ, ხოლო მოძრაობა შეზღუდული იყო.

”ONS”-ის განცხადებით, ჩვეულებრივ, ზაფხულის გაყიდვებზე ტანსაცმლის ფასები შემოდგომის დიაპაზონის შემოტანამდე ყოველწლიურად ეცემა, შემდგომ კი შემდგომი გაყიდვებით წლის ბოლოს იზრდება.

მისივე განცხადებით, ტანსაცმელი, ჩვეულებრივ, ნოემბერში უნდა გაძვირებულიყო.

ამასთან, კორონავირუსულმა კრიზისმა ფასების მოძრაობის პროცესი შეცვალა.

woman shopping

სამომხმარებლო ფასების ინდექსის უახლესი მონაცემები მოდის იმის მტკიცებულების ფონზე, რომ მაღაზიებში ფასები ეცემა შობის წინა პერიოდში, რადგან საცალო ვაჭრობა იბრძვის მარაგების გასასუფთავებლად და მაღალი ქუჩის კრიზისის ”გაღრმავების” გასამკლავებლად იბრძვის.

“დიდი ბრიტანეთის მასშტაბით მნიშვნელოვანი შეზღუდვები განხორციელდა, ინფლაცია ძირითადად ტანსაცმლისა და სურსათის ფასების გამო შენელდა. ასევე, რამდენიმე თვის გაბერილი ზრდის შემდეგ, მეორადი მანქანების ფასებიც ცოტათი დაეცა”, – განაცხადა ”ONS”–ის ეკონომიკური სტატისტიკის სამსახურის ეროვნული დეპარტამენტის მოადგილემ , ჯონათან ათოუმ.

ბრიტანეთის საცალო კონსორციუმის ”BRC” მაღაზიის ფასების ინდექსის თანახმად, ფასდაკლება ყველაზე ხშირად გვხვდება მოდისა და წვრილმანი პროდუქტების გამყიდველ საცალო მოვაჭრეებში.

Inflation by sector

ბრიტანეთის მთავარმა ეკონომისტმა ”Capital Economics”– ში, რუთ გრეგორმა განაცხადა, რომ ინფლაციის მკვეთრი ვარდნა ”ცოტათი მოულოდნელი” აღმოჩნდა.

ფაქტი, რასაც ეკონომისტები არ ელოდნენ, სურსათის ინფლაციის 0.6% -დან -0.6% -მდე ვარდნა იყო, რაც Covid-19-ის მეორე მკაცრი იზოლაციის დროს სუპერმარკეტებში სურსათზე მოთხოვნის ზრდის მიუხედავად მაინც მოხდა.

ამასთან, მან დასძინა, რომ ეს არ ცვლის დიდ სურათს, რომლის თანახმადაც ინფლაცია უფრო მკვეთრად გაიზრდება აპრილიდან, როდესაც სტუმართმოყვარეობის სექტორის დროებითი დღგ-ს შემცირება შეიცვლება და საწვავის ფასების წინა ჩაღრმავებიდან წლიური შედარებიდან შემცირდება.

ერთადერთმა ამ ძალებით შესაძლოა მომხდარიყო ინფლაციის მომატება 2% -მდე მომავალი წლის შუა რიცხვებში. თუმცა იმის გათვალისწინებით, რომ ეკონომიკაში კვლავ დარჩება გარკვეული შესაძლებლობები, როგორც ჩანს, ინფლაციის მდგრადი აწევის საშიშროება მცირეა, თუკი ბრექსიტი შეუთანხმებლად არ ჩაივლის.

მკვეთრი და არასეზონური

ლეით ხალაფმა, ”AJ Bell”– ის ფინანსურმა ანალიტიკოსმა თქვა, რომ თავი იჩინა შავი პარასკევის ეფექტმა, ფასდაკლებების გაზრდით იმ საცალო მოვაჭრეების მიერ , რომლებიც ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის ღირებულებას ამცირებენ.

მისი თქმით, რა თქმა უნდა, შავი პარასკევი ყოველწლიურად ხდება, თუმცა ამჯერად ფასდაკლება განსაკუთრებით მკვეთრი იყო ტანსაცმლის გაყიდვებში, რამაც ფასების არასეზონური დაცემა გამოიწვია.

ეს ხაზს უსვამს საცალო ვაჭრობის სექტორზე მუდმივ ზეწოლას და მიუხედავად იმისა, რომ თაროებზე ფასების შემცირება კარგია მომხმარებლებისთვის, ეს კარგი მოგების მისაღებად ეფექტური გზა ნამდვილად არაა.

ჰანა აუდინოს, ”PwC”– ის ეკონომისტის, თქმით, ბოლო ორი თვის განმავლობაში სამომხმარებლო ფასების ზრდის დაჩქარება შეწყდა.

საქონლისა და მომსახურების ძირითადი ჯგუფების უმეტესობამ, მათ შორის სატრანსპორტომ, ჯანმრთელობის დაცვის, დასვენების და კულტურის, ოქტომბრის და ნოემბრის თვეებში ფასების დაცემა განიცადა.

ფასების ყველაზე დიდი ვარდნა მოდის ტანსაცმელზე და ფეხსაცმელზე იყო, რადგან საცალო ვაჭრობამ Black Friday-ს პროდუქტებზე ფასდაკლებები განახორციელა.

წყარო: bbc.com